a piece of perfection

Alla inlägg under juni 2010

Av Hanna - 30 juni 2010 11:59

jobb 07.30-16.00 hela sommaren lång.
Men hur var det vi sa?

"Pengar rullar in som det ska, det går bra nu?"
"Allting kommer lösas o bli bättre igen om du har pengar i fickan?"

Av Hanna - 27 juni 2010 10:46

Inte en på miljonen, definitionen av osannolikhet eller otroligt jädra otippat.
Utan bara fruktansvärt mycket förnyelse och spontanitet, det jag ville var att leva leva leva.


Det ska höras att vi lever, det ska synas lång lång väg.


Går runt i sommarvärmen och sjunger mina sånger högt och ljudligt.
Nu lever jag livet till fullo, tack du nya människa  

Allt är vad vi gör det till

 

Av Hanna - 23 juni 2010 18:25

Don't say a word; just come over and lie here with me
'cause I'm just about to set fire to everything I see.

I want you so bad I'll go back on the things I believe.
There, I just said it; I'm scared you'll forget about me.

So young and full of running
all the way to the edge of desire.
Steady my breathing, silently screaming
I have to have you now.

Wired and I'm tired;
think I'll sleep in my clothes on the floor.
Or maybe this mattress will spin on its axis
and find me on yours.


     

Av Hanna - 20 juni 2010 14:36

lonely was the song I sang, 'til the day you came
showing me a better way and all that my love can bring


oh half of my heart's got a grip on the situation
half of my heart takes time
half of my heart's got a right mind to tell you
that I can't keep loving you
oh, with half of my heart
with half of my heart


livet är vad du gör det till
och jag ska aldrig ångra något som en gång har gjort mig glad!

Av Hanna - 10 juni 2010 23:16

mina ärr berättar en historia.
Inte om en jobbig uppväxt eller ett hårt liv,
utan en historia om erfarenheter som byggt upp en starkare människa...

Av Hanna - 8 juni 2010 10:13

Passar på att blogga lite nu när joppe lagt sig en stund vid mina fötter.
Klev upp åtta idag och har varit med joppe sen dess. Han har sovit, vi har varit ute några gånger och lekt. Han blir busigare och modigare för varje dag. Och allt ska tuggas på.
Igår var albin och elin här och lekte med mig och lillen. Det var kul, men hans valptänder är inget att leka med.

Om en timme lite drygt kommer pappa hem. Då ska jag åka till sidsjön med klassen. Mysigt med en klassdag. Och snart är det sommarlov.
Är klar med allt vad skolarbete heter och det är så otroligt skönt.
Imorgon ska vi greja med treornas vagn sen ska det uppträdas på studenten.

  

Av Hanna - 6 juni 2010 22:00

Hej hopp.

2010-04-12 kom en liten filur till världen. Imorgon blir den filuren 8 veckor. Han heter Joppe och är det senaste tillskottet i familjen Lundkvist.
Idag har han mest gjort sig hemmastadd och kikat runt. Just nu sover han och ska om en stund ut för sista kvällskissen.


  

Av Hanna - 3 juni 2010 09:29

SNART SOMMARLOV
Vilket i och för sig betyder massa jobb.. men men, ska inte klaga.
Idag har jag pianouppspelning, blääää. Men jag ska fixa ett g där också. Sen ska jag bara ladda inför helgen som betyder WOODSTOCKFESTIVAL hos anna!!

Men sedan så kommer ju antagligen en liten kille till oss i helgen också. En liten hårig sak på 8 veckor. Lutar åt att han ska heta Joppe.
Såhär såg han ut i måndags när vi var och tittade på honom.
      

Ovido - Quiz & Flashcards